Història. Santa Maria de Fenals d'Aro (municipi de Castell-Platja d'Aro), al 968 era possessió del monestir de Sant Feliu de Guixols, i parròquia almenys des del 1064. El temple petit i del s. XI, és a l´actual Fenals Vell. Cap el 1478 es començà a bastir una nova església parroquial que el 1484 es continuà a pesar de l´oposició d´alguns parroquians. Fou unida a Castell d'Aro en crear-se aquesta parròquia el 1602. S´engrandí el temple al segle XVIII, la porta del carrer és de 1774 i la de la sagristia de 1764. Com a parròquia s'independitzà el 1834. Al segle XX la parroquialitat fou traslladada a la nova església de Santa Maria de Platja d'Aro, obra de l'arquitecte Josep Esteve i Corredor, construïda en el terreny de 3.956,50 m2 donat per Pere Bas i Sábat, amb un bonic pòrtic ajardinat. La primera pedra es posà a l´agost de 1953. L´obra s´acabà el 1955 i fou beneïda el 30 d´agost de 1959, essent rector el guixolenc Mn. Ramon Lloansí i Marill, a qui li fou dedicada la plaça de l´església el 19 d´abril de 1964. El campanar l´acabà Mn. Pere Vila i Bosch, que també bastí la rectoria. La imatge de la Mare de Déu és d´Antoni Delgado, donada per Pepita Artigas i Pol, el sagrari és de la Casa Corberó, la creu processonal és de Carmaniu igualment que l´artística tapa de metall de la pica baptismal (1962) donada per Pere Bas i Sábat, l´ambó és obra de Carmenatti i els canelobres i credència de ferro forjat, de la serralleria Las Cadenas, de Girona. Celebra la Festa Major el 15 d´agost. Conserva dins del seu terme l'antic temple parroquial de Santa Maria de Fenals dels segle XV, modificat i ampliat al 1774. La patrona del poble de Fenals d´Aro és la Mare de Déu del Patrocini, la festa de la qual es se celebra el segon diumenge de novembre. Dins la demarcació parroquial hi ha també la capella de Ntra. Sra. de l´Esperança de S'Agaró (1942), de propietat particular, obra de l'arquitecte Francesc Folguera, amb dos sepulcres gòtics de Foixà i un pòrtic d´arcs gòtics procedents del desaparegut convent de Sant Francesc de Girona.

RESPONSABLES

Dr. Ernest Zaragoza i Pascual, Rector.
Un grup de voluntàries en les diferents àrees de culte, catequesi i càritas.

CONSELL PARROQUIAL D' ECONOMIA DE LES DUES PARRÒQUIES (CASTELL D' ARO I PLATJA D' ARO)

Format pel rector i tres feligresos o feligreses

SERVEIS RELIGIOSOS

MISSA ANTICIPADA

A les 19,00
A les 20,00 (Juliol i Agost)

MISSES DOMINICALS

A les 12,00 (suprimida el juliol i agost).
A les 19,00 (suspesa des del primer diumenge d' octubre a Pentacosta).
A les 18,30 (Agost: Missa Internacional en castellà, francès, italià...)
A les 20,00 (Juliol i Agost).

MISSES FERIALS

Dilluns i Divendres a les 19,00 (de setembre a juny).
Diaria a les 20,00 (juliol i agost).

ESGLÉSIA OBERTA

Diàriament de 9,00 a 20,00.

CONFESSIONS

Dissabtes i diumenges abans de les misses.

PER ENCARREGAR MISSES: A la sagristia, abans o després de les misses, i per telèfon.

BATEIGS

A les 13,00 el primer diumenge de mes, i altres diumenges convinguts, llevat dels temps d´Advent (desembre) i Quaresma (febrer-març), que no són temps litúrgics adients per batejar.

CASAMENTS

Divendres i dissabte, en dies i hores convinguts.

CATEQUESI DE PRIMERA COMUNIÓ

Dimecres i dijous

Catequesi de Seguiment i confirmació: una sessió i la missa familiar el quart diumenge de mes.

Informació a disposició dels fidels i visitants:

Full parroquial del bisbat de Girona (setmanal). Suplement del Full parroquial de les dues parròquies de Castell-Platja d´Aro. Propaganda de diversos serveis, cursets, campanyes...Diverses revistes de caire religiós i missioner. Llibres escrits pel rector.

CÀRITAS PARROQUIAL

Lliurament d´aliments a transeunts: a la Rectoria, i a Càritas interparroquial (plaça Gaziel núm 1 de Sant Feliu de Guíxols)

Lliurament de roba en dies determinats.

Visita i comunió als malalts de la Residència Bellamar i a les cases particulars en dies i hores convinguts

DESPATX PARROQUIAL ÚNIFICAT A PLATJA D´ARO

C/ Puig S´Agoita, 17.
Per papers i acordar bateigs i casaments
Dilluns i Divendres de 19,30 a 21,00 i a hores convingudes. (Juliol i Agost cada dia de dilluns a divendres de 19,00 a 20,00h)

CORRESPONDÈNCIA

C/ Vicenç Bou, 14
17250 PLATJA D´ARO (Baix Empordà-Girona)
Tels. 972 81 86 47 / 972 32 17 44 (contestador).

ADREÇA ELECTRÒNICA:

E-mail: info@parroquiescastellplatjadaro.es
ernestzar@terra.com (aquest només per coses no urgents)
www.parroquiescastellplatjadaro.es

Pàgina web de l' Agrupació de parròquies Sant Feliu - La Vall d' Aro