PARRÒQUIES DE SANTA MARIA DE FENALS D´ARO A PLATJA D'ARO I SANTA MARIA DE CASTELL D´ARO

Visitants d´aquestes esglésies de Santa Maria de Platja d´Aro i Santa Maria de Castell d´Aro, que formen una unitat parroquial, sigueu benvinguts. El rector i les persones encarregades de l´acolliment us saluden cordialment oferint-vos els serveis parroquials de culte, sagraments, catequesi, recuperació escolar i càritas.

El municipi de Castell-Platja d´Aro, té dues parròquies, que són les de Castell d´Aro i de Fenals-Platja d´Aro i cinc llocs més de culte, que són: l´antiga parròquia de Fenals, les capelles de S´Agaró i Sant Pol i les ermites del emei i Vallvenera, totes les quals formen part de l´agrupació de parròquies de Sant Feliu de Guíxols-La Vall d´Aro, dins l´Arxiprestat de la Costa Brava-Centre i del bisbat de Girona. A l´hivern el municipi té unes 11.000 persones i a l´estiu més de 120.000 entre estiuejants i turistes de la Unió Europea i d´altres països, i una mica tot l´any els capsetmaners i passavolants. En aquest lloc de lleure, estiueig i de compres, hi és present també l´Església Catòlica, oberta a la gent forànea i al diàleg ecumènic que intenta acollir i ajudar tothom que d´alguna manera s´hi apropa.

Quan visiteu aquestes esglésies no us limiteu només admirar les seves obres d´art o peculiaritats arquitectòniques. Atureu-vos una estona i pregueu. Podeu deixar també una llàntia encesa per perllongui en el temps les vostres pregàries, o la vostra col.laboraió econòmica pel sosteniment del culte i activitats parroquial i pels serveis que Càritas presta. Si així ho feu, sortireu amb més pau i així la vostra visita us haurà beneficiat  més plenament. Si passeu alguns dies entre nosaltres participeu de les aucaristies, on es parteix el pa de la paraula de Déu proclamada i el pa de la paraula realitzada, així donareu el vostre esperit la part que li pertoca per a crèixer homegèniament, per fora i per dintre, cos i esperit, i que necessita per a renovar-vos la fe, enfortir-vos l´esperança i abrandar-vos la caritat. Sense oblidar que l´essència de la vida cristiana és sempre i en tot lloc la mateixa: assemblar-nos a Crist, estimant el que Ell va estimar i refusant el que Ell va refusar. Per això hem de parlar tal com creiem i viure tal com parlem, perquè la fe s´ha de manifestar en obres i quan aquestes contradiuen les paraules, el nostre testimoni es torna increíble.

Dr. Ernest Zaragoza i Pascual,
Acadèmic C. de les RR. AA. de la Història,
de Bones Lletres i de San Rosendo de Galícia.